Stratégiát váltott az iGO My way navigációs szoftvert fejlesztő budapesti NNG Kft., a cég korábban szinte kizárólag a hagyományos hordozható, kézi PNA készülékekre fejlesztett szoftvereket, ez a piac azonban telítődött, s így a társaságnak új lehetőségeket keresett. Mára több mint húsz nagy európai, ázsiai és amerikai autóipari cég beszállítója.
|
Három év alatt mintegy 20 millió eurót fordítottak fejlesztésre, aminek eredményeképpen az idén már megjelennek az általuk fejlesztett beépített navigációs szoftverek az autókban, köztük több prémium sportmárkában is. A cég a szerződései miatt nem nevezheti meg a márkákat.
Balogh Péter ügyvezető igazgató elmondta, a beépített autós navigáció egyre inkább az alapfelszereltség része lesz, s három év múlva már a forgalomba hozott gépkocsik többségében lesz ilyen berendezés. Néhány év múlva pedig tömegesen megjelennek majd például a szélvédőre vetített 3D-és adatok és információk, s a kijelzők is egyre inkább integráltan, élményszerűen működnek majd, hasonlóan az okostelefonokhoz. Az interaktív vezetés részeként egy újabb megoldás a hang-, illetve kézmozdulatokkal történő vezérlés, autóirányítás lesz. Az okostelefonok elterjedése ugyanis egyre inkább megnöveli az emberek igényét a könnyű, élményszerű kezelhetőség iránt - tette hozzá.
A jövő navigációs berendezése internetkapcsolatot is igénylő szolgáltatások segítségével folyamatos információáramlást biztosít, s ez újabb lehetőségeket nyit. Egy új felhasználási terület az autóbiztosítás lehet, hiszen a személyiségi jogok tiszteletben tartása mellett a berendezés alkalmas lesz arra is, hogy információkat rögzítsen a gépkocsi tulajdonosának vezetési stílusáról. Ennek alapján számítja ki a biztosító a díjat, ami ezután már nem az életkortól, márkától, teljesítménytől, lakóhelytől függ, hanem a balesetek szempontjából a két legfontosabb tényezőtől, a vezetési stílustól és a vezetett kilométerek számától.
A navigáció hosszabb távon a forgalomszervezést is segíti majd, hiszen ha sok autóban lesz ilyen berendezés, akkor egy központ az egyedi útvonaltervezések alapján érzékeli, hol lesz a legnagyobb az utak terheltsége, és alternatív útvonalakat ajánl a közlekedés optimalizálására.
Segíthet a balesetek felderítésében azzal is, hogy ha például egy autóban kinyílik a légzsák, akkor erről információt küld a központba. Onnan, ellenőrizve az információt, megpróbálják felhívni a vezetőt, s ha nem érik el, akkor feltételezve, hogy baleset történt, kiküldik a helyszínre a mentőket és a rendőrséget.
Forrás : www.vezess.hu