Kalandos szombat a dűnék között
Az autósoknál a Dakar-rali 7. szakaszán al-Attijah győzött, összetettben továbbra is Peterhansel vezet. A magyar kamion a sivatagban éjszakázott.
A mezőny tulajdonképpen egy pihenőnap után vágott neki a szombati, 598 km-es távnak, miután az Andokban tapasztalható rossz időjárási körülmények miatt a 6. szakaszt törölték.
A mély homok és a dűnék között előretörtekca kétkerék-meghajtású, de nagyon magyas építésű Hummerek, a címvédő katari Nasszer al-Attijah nyerte a szakaszt csapattársa, az amerikai Robby Gordon előtt.
Az összetettben élen álló, kilencszeres Dakar-győztes francia Stéphane Peterhansel hamradik helyen hozta be a Minit, és a szakasz után több mint tíz perccel vezetett a lengyel Krzysztof Holowczyc (Mini) előtt.
Al-Attijah egyre jobban összeszokik a Hummerrel:
A motorosoknál tovább csökkent Cyril Després előnye, a spanyol Marc Coma megnyerte a szakaszt, és már csak szűk 8 percre van a franciától.
Melós napon van túl a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs. A tizenegyedik Dakarját teljesítõ pilóta a régi szép idõkben érezhette magát, amikor éjszaka mászta a dűnéket úgy, hogy a navigátora elõtte sétált, nézte, hogy merre menjenek.
A páros számításaik szerint az 59. helyen fejezte be a szakaszt, s az egyik utolsó volt, aki még ki tudott jönni - a többiek a homokban éjszakáztak, ha jót akartak maguknak. A Copiapó–Copiapó hurokszakasz végén ugyanis olyan hatalmas dűnék állták a versenyzõk útját, amelybe még a tapasztalt pilótáknak is beletört a bicskájuk.
A Szalay, Bunkoczi kettős megküzdött a homokkal
A kettéosztott szakasz elsõ részén száz kilométerig a páros nem tudta a saját tempóját autózni, akkora por volt elõtte, hogy szinte semmit sem látott. Az utolsó harmincon aztán megjött az oldalszél, s akkor kezdõdött Szalayék számára a verseny. A magyar páros a 23. helyen zárta az elsõ rész-szakaszt, s a sikertörténet folytatódhatott volna a dűnék között.
"Nagyon nehéz szakasz volt. A homokkõ hegyek lefelé jövõ oldalán olyan letörések voltak, hogy alig lehetett róluk lejönni. Az autó négy kerékkel csúszott lefelé, a dűne alján sem lehetett lendületet venni, mert ott is törés volt, úgyhogy lassan leereszkedtünk, majd vettünk egy kis lendületet, de persze azzal nem ment fel az Antara a csúcsra.
Úgyhogy ledöntöttük az autót, de fogalmunk sem volt, mi van ott. Visszatért a régi érzés, hogy éjszaka botorkálunk a dűnék között, keresünk egy halvány fénypontot a horizonton. Ezt azért annyira nem szeretem" - vallotta be Szalay.
S ez a helyzet azért állhatott elõ, mert húsz kilométerrel a cél elõtt az autóban eltört a jobb hátsó féltengely. Szalay és Bunkoczi ment felfelé a dűnén, a pilóta kapcsolt egy egyest, amikor az autó megállt. Elõször azt hitték,a kuplung ment tönkre, de aztán kiderült, hogy féltengelytörés.
„Nekiálltam kicserélni a féltengelyt, Laci meg közben visszament a pálya azon szakaszára ahol a legtöbben átmentek a dûnén, nehogy Darázsi Zsoltiék elkerüljenek minket. Aztán kiderült, hogy az egyik csavar menetét teljesen megette a homok, úgyhogy egy kisreszelõvel - alig volt nagyobb egy körömreszelõnél – elkezdtem menetet reszelni. A végén aztán, ahogy már említettem, jött a sötétben botorkálás."
A csapat versenykamionja, a Darázsi Zsolt, Hoffmann Péter, Vörös Ferenc trió a dűnék között éjszakázik és reggel folytatja az útját, amikor felkel a nap. Így látta a legjobbnak a csapat.
Vasárnap "hivatalos" pihenőnap következik.
1. Nasszer al-Attijah (katari, Hummer) 3:26:57 óra
2. Robby Gordon (amerikai, Hummer) 7:30 perc hátrány
3. Stéphane Peterhansel (francia, Mini) 7:53 p h.
Összetett:
1. Peterhansel 15:32:53 óra
2. Krzysztof Holowczyc (lengyel, Mini) 11:22 p h.
3. Gordon 13:09 p h.
Motorosok:
1. Marc Coma (spanyol, KTM) 3:51:35 óra
2. Cyril Despres (francia, KTM) 2:03 p hátrány
3. Paulo Goncalves (portugál, Husqvarna) 2:49 p h.
Összetett:
1. Despres 18:12:38 ó
2. Coma 7:48 p h.
3. Helder Rodrigues (portugál, Yamaha) 49:39 p h.