A Dun & Bradstreet pénzügyi elemző minden évben kétszer megvizsgálja, hogy a Forma-1-es csapatok mennyire megbízható üzleti partnerek, időben vagy csak késéssel rendezik tartozásaikat.

A legfrissebb elemzés nem nem fest túl jó képet a csapatokról, hiába gazdálkodnak együttesen 2,2 milliárd dollárból, a cash flow bizony akadozik.

Az adatok szerint továbbra is a Ferrari a legráérősebb adós, az olasz csapat átlagosan 18 nap késéssel fizet csak az üzletfeleinek - ezzel egy napot javítottak a legutóbbi felméréshez képest. A Mercedes és a McLaren egy kicsit fegyelmezettebb lett, míg korábban 17 és 15 napig váratták a partnereiket, most a wokingiaktól 12, a brackleyiketől 11 nap után várhatnak pénzt.

A kiscsapatok közül a Team Lotus (idén már Caterham) nagyon szépen összeszedte magát 2011-ben, a korábbi 20 napos időt 9-re szorították vissza, a Virgin/Marussia azonban épp ellenkező irányba mozdult, tőlük a korábbi 8 nap helyett már 20 napig késett az utalás.

A korábbi eminensek is patópálosodtak: míg a Sauber korábban svájciságához méltóan 17 nappal előre(!) fizetett, 2011-ben csak 2 nap késéssel. A bajnokcsapat Red Bull Racing a korábbi átlagosan egynapos késését ötnaposra növelte, míg a kistestvér, a korábban napra pontosan fizető Toro Rosso átlagosan egy nappal volt elcsúszva a 2011 márciusa és decembere közti időszakban.


A csapatok átlagos fizetési késése

Csapat Késés 2011.04.-2011.12.
Késés 2010.11.-2011.03.
Ferrari
18 nap
19 nap
Virgin/Marussia
17 nap
8 nap
Lotus Renault/Lotus
16 nap
14 nap
McLaren
12 nap
15 nap
Mercedes
11 nap
12 nap
Team Lotus/Caterham
9 nap
20 nap
Force India
8 nap
12 nap
Red Bull
5 nap
1 nap
Williams
3 nap
3 nap
Sauber
2 nap
17 nappal előre
Toro Rosso
1 nap
0 nap

 

Forrás : www.vezess.hu

Keresés