Vettelt megtorpedózták, Alonso hihetetlen győzelmet aratott
Gondolta volna bárki is, hogy Ferrari-győzelmet hoz az F1-szezon második versenye Sepangban? És azt, hogy Alonso mögött a Sauber-pilóta Perez végez másodikként? És azt, hogy Vettel nullázik? Meglepetéshegyek, összeesküvés-elmélet, Massa bajban.
Nem kevés meglepetést hozott az F1-szezon második versenye, a Maláj Nagydíjon nagyjából csak az nem volt váratlan, hogy vizes pályán kezdődött a futam, majd akkora eső zúdult Sepangra, hogy félbe is kellett szakítani a száguldást. Később aztán elállt, az ideális ív pedig annyira felszáradt, hogy az extrém esős és az intermediate abroncsok után a slick gumik is előkerültek. És ahogy egy esős menet során bármi megtörténhet − meg is történt.
A pole-ból ugye Hamilton indult, mellőle meg mclarenes csapattársa, az évadnyitó Ausztrál GP-n győztes Button. A rajtból különösebb bonyodalom nélkül jött el a társaság, hogy 9 kör elteltével − kényszerű − pihenőre vonuljon, s csak egy óra múlva folytathassa a vívást. Ami a dobogós helyeket illeti, voltaképp a boxban dőlt el minden: a Ferrari és a Sauber taktikusan és hibátlanul dolgozott, a McLaren bezzeg hibázott. Alonso köszönt mindent, és hihetetlen sikert aratott egy olyan autóval, amellyel normál körülmények között az ötödik helynél nem juthatott volna előrébb. Perez zseniálisan vezetett, s élete legjobb eredményét ünnepelhette érthetően széles vigyorral, de feltűnően Hamilton sem szomorkodott a második pole-ból másodjára is harmadik pozíció okán.
- Bravó Szerdzsó, köszi, hogy nem előztél meg. Ja, és kéne valaki Felipe helyett, vállalod? − Oké, Fernando, de néha azért én is nyerhetek majd? − Néha igen
A bevezetőben említett összeesküvés-elmélet pedig így szól: a Sauber gyorsabbnak tűnt a Ferrarinál, Perez megelőzhette volna Alonsót, de nem tette, mert ő válthatja Massát a maranellóaiknál... A felek persze tagadták, de nem zörög a haraszt, ha. Massa különben újfent blamált, több szót nem érdemel a bénázása.
A többiek? Webber megint negyedik lett, mint Melbourne-ben is, viszont olyan is rég volt, úgy másfél éve, hogy előrébb állna a Red Bull kétszeres világbajnok címvédőjénél. Márpedig előrébb áll, hiszen Vettel nullázott! A negyedik helyen autózott, amikor a lekörözött Karthikeyan nekiment, a dühöngő, az indiait a verseny utáni nyilatkozatában "lemazsolázó" Vettel defektes kerékkel pedig ki- és visszacsúszott. Karthikeyan barátunk egy másik világbajnokkal is "végzett", abban az afférban mondjuk nem ő, hanem Button volt a láma, aki elmérte a tempót, lekoccolta az elképesztően lassú HRT-t, s noha folytatni tudta, pont nélkül kulloghatott haza.
A Maláj Nagydíj (56 kör) végeredménye
- Alonso (spanyol, Ferrari) 2:44:51.812 ó
- Perez (mexikói, Sauber) + 2.263 mp
- Hamilton (brit, McLaren) + 14.591
- Webber (ausztrál, Red Bull) + 17.688
- Räikkönen (finn, Lotus) + 29.456
- Senna (brazil, Williams) + 37.667
- Di Resta (brit, Force India) + 44.412
- Vergne (francia, Toro Rosso) + 46.985
- Hülkenberg (német, Force India) + 47.892
- Schumacher (német, Mercedes) + 49.996
- Vettel (német, Red Bull) + 1:15.527 p
- Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) + 1:16.828
- Rosberg (német, Mercedes) + 1:18.593
- Button (brit, McLaren) + 1:19.719
- Massa (brazil, Ferrari) + 1:37.319
- Petrov (orosz, Caterham) + 1 kör
- Glock (német, Marussia) + 1 kör
- Kovalainen (finn, Caterham) + 1 kör
- Maldonado (venezuelai, Williams) + 2 kör
- Pic (francia, Marussia) + 2 kör
- Karthikeyan (indiai, HRT) + 2 kör
- De la Rosa (spanyol, HRT) + 2 kör
Kiesett
- Kobajasi (japán, Sauber) 46. kör
- Grosjean (francia, Lotus) 3. kör
Leggyorsabb kör
Räikkönen, 1:40.722 (53. kör)
Räikkönen a tizedik kockából startolva ötödik lett, amúgy megfutotta a verseny leggyorsabb körét, a másik Lotusszal Grosjean ismét idejekorán feladta. Schumacherrel ütközött, akinek szintén nem sok babér termett azután, hogy az időmérőn parádés harmadik időt repesztett − az egyetlen pontocska aligha vigasztalja őt és a versenytempóban még igen gyatra Mercedest (a másik AMG-vel Rosberg sokadik lett).
Az egy dolog, hogy a Sauber (balra) elképesztően gyors, de mi történt a McLarennel és a Red Bullal? Főleg utóbbi (jobbra) küszködése volt látványos. Sebaj, a semleges szurkolóknak az idei eddig sokkal szórakoztatóbb az egyhangú tavalyi szezonnál
A hatodik Senna bizonyította a Williams potenciálját, kollégáját, Maldonadót viszont üldözi a balszerencse (Ausztráliában az utolsó, most az utolsó előtti körben esett ki). Mindkét Force India a Top10-ben zárt, az újonc Vergne máris begyűjtötte első pontjait a Toro Rossóval.
Az egyéni összetettben Alonso ugrott az élre, míg a konstruktőri bajnokságban a McLaren picit növelte előnyét a Red Bullal szemben, a Ferrari pedig feljött harmadiknak. Az egyszemélyes Ferrari. Folytatás Kínában, április 15-én.
A hiába mexikói, mindenki által − olaszosan − csak szerdzsózott Sergio Perez mindössze 22 éves, a száguldó cirkuszban a második évét futja a Ferrari-motoros Sauberrel. Pályafutása huszadik versenyén először végzett dobogót érő pozícióban, eddig legjobbja egy hetedik hely volt a tavalyi Brit Nagydíjról. Sikere egyben csapata, a svájci Sauber fennállásának is a legjobb eredménye függetlenként.
Az egyéni vb állása
- Alonso 35 pont
- Hamilton 30
- Button 25
- Webber 24
- Perez 22
- Vettel 18
- Räikkönen 16
- Kobajasi 8
- Senna 8
- Di Resta 7
- Vergne 4
- Ricciardo 2
- Hülkenberg 2
- Schumacher 1
A konstruktőri vb állása
- McLaren 55 pont
- Red Bull 42
- Ferrari 35
- Sauber 30
- Lotus 16
- Force India 9
- Williams 8
- Toro Rosso 6
- Mercedes 1
Forrás : www.autonavigator.hu
Szerző : Kántor István