Romlott tavaly év végén a fogyasztói hangulat világszerte, és a következő tizenkét hónap sem kecseget sok jóval; Magyarország a vizsgált 58 országból az utolsó előtti helyen állt, mindössze Görögországot előzte meg - derül ki a Nielsen piackutató intézet hétfőn ( 2013. február 04.) publikált mutatóiból.

A fogyasztói bizalmi index Magyarországon a harmadik negyedévivel megegyezően 37 pont volt a vizsgált időszakban. Görögországban 35 pont volt a mutató tavaly a negyedik negyedévben, tizenegy ponttal alacsonyabb, mint a harmadikban.

Globálisan az index 1 ponttal romlott a harmadik negyedévi 1 pontos javulás után, így a negyedik negyedévi index átlagosan 92 pontot tett ki.

A 100 alatti pontérték az jelenti, hogy a fogyasztók pesszimisták, az a fölötti azt, hogy optimisták a kilátásokat illetően. A vizsgált 58 országból mindössze tízben volt 100 pont fölött a mutató: az első helyen India áll, 121 ponttal, majd a Fülöp-szigetek, Indonézia és Thaiföld következik.

Az elemzés szerint a fogyasztók hangulatára elsősorban az amerikai költségvetési hiánnyal, valamint az euróövezeti adósságválsággal kapcsolatos probléma nyomta rá a bélyegét. Ezért a fogyasztók 63 százaléka úgy látta a tavalyi év végén, hogy a következő tizenkét hónap nem kedvez kifejezetten a jelentősebb bevásárlásoknak.

 

Szerző: MTI

( http://www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/nielsen-magyarorszag-az-utolso-elotti-helyen-all-397055 )

Keresés